
V 92. letu starosti je umrl italijanski modni oblikovalec Giorgio Armani.
Umrl je Giorgio Armani, italijanski modni oblikovalec in milijarder, je v četrtek sporočila skupina Armani.
"Il Signor Armani (gospod Armani, op. p.), kot so ga zaposleni in sodelavci vedno spoštljivo in občudujoče klicali, je umrl mirno, obkrožen z bližnjimi," so zapisali v izjavi pri Armani Group in ustanovitelja opisali kot "neutrudno gonilno silo".
"V tem podjetju smo se vedno počutili kot del družine," je zapisano v izjavi, ki jo je v imenu njegove družine in zaposlenih objavila znamka. "Danes z globoko žalostjo čutimo praznino, ki jo je pustil tisti, ki je to družino zasnoval in jo hranil z vizijo, strastjo in predanostjo. A prav v njegovem duhu se zaposleni in družinski člani, ki smo vedno delali ob strani gospoda Armanija, zavezujemo, da bomo varovali to, kar je ustvaril, ter podjetje vodili naprej v njegov spomin – s spoštovanjem, odgovornostjo in ljubeznijo," so še zapisali v izjavi.

Junija letos Armani prvič v karieri ni stopil na oder po modni reviji svoje znamke v sklopu moškega tedna mode v Milanu. Podjetje je takrat pojasnilo, da "okreva doma", vendar ni razkrilo podrobnosti o njegovem zdravstvenem stanju.
V današnjem svetu luksuzne mode, ki ga obvladujejo konglomerati, kot sta LVMH (v lasti Louis Vuittona) in Kering (lastnik Guccija), je Armani ostal eden redkih oblikovalcev, ki je bil še vedno edini lastnik svojega podjetja. Naslednika vodje imperija za zdaj ni, analitiki Bloomberg Intelligence pa so vrednost skupine leta 2024 ocenili na 8 do 10 milijard evrov (približno 9,3 do 11,7 milijarde dolarjev).
Od medicinske fakultete do vojske in dela v veleblagovnici
Rojen leta 1934 v severnoitalijanskem mestu Piacenza, Armani sprva ni kazal zanimanja za modo. Po študiju medicine in služenju vojaškega roka je leta 1957 začel delati kot aranžer izložb v znameniti milanski veleblagovnici La Rinascente – to je bil tudi začetek njegove vseživljenjske povezave z modno prestolnico Italije.

Leta 1964 mu je priložnost ponudil oblikovalec Nino Cerruti, ki ga je zaposlil kot oblikovalca moške mode. Tam je spoznal koncept nepodloženih suknjičev, brez klasične podloge in ramenskih blazinic, ki poudarjajo postavo – kroj, ki ga je pozneje izpopolnil in postal znan po njem.
Med delom pri Cerrutiju je spoznal arhitekta Sergia Galeottija, ki je postal njegov življenjski in poslovni partner. Galeotti ga je prepričal, naj ustanovi lastno podjetje, in tako sta leta 1975 skupaj zagnala blagovno znamko Giorgio Armani.
Njuna prva moška kolekcija je požela uspeh v ZDA – leta 1976 so jo začeli prodajati v veleblagovnici Barneys New York, ki je celo posnela televizijski oglas, da bi Armanija predstavila ameriškim kupcem (Barneys je leta 2020 zaprl vrata po stečaju). Kmalu je sledila še kolekcija za ženske, kjer je znamka predstavila androgini videz. "Bil sem prvi, ki je zmehčal podobo moških in utrdil podobo žensk," je o tem povedal Armani.

Njegovi suknjiči so pritegnili tudi pozornost Hollywooda. Leta 1980 je Richard Gere v filmu American Gigolo nosil Armanijevo obleko, ki je postala statusni simbol. Oblačenje zvezd za rdeče preproge je postalo nova oblika oglaševanja. Njegove kreacije so nosile največje zvezde tistega časa – Arnold Schwarzenegger, Sophia Loren, Jodie Foster, Sean Connery, Tina Turner in mnogi drugi.
To je sprožilo ostro tekmovanje z Giannijem Versacejem, drugim velikanom italijanske mode osemdesetih, katerega slog je bil bolj bleščeč in s tem nasproten Armanijevi zadržani eleganci.
Leta 1985 je Galeotti umrl zaradi bolezni, povezane z virusom HIV, Armani pa je postal edini lastnik podjetja. V intervjuju za Vanity Fair leta 2000 je Armani o njunem odnosu povedal: "Ljubezen je preozek izraz. Bila sva neverjetno povezana".
V naslednjih letih je lansiral priljubljeno dostopnejšo linijo Emporio Armani, pa tudi uspešne stranske znamke, kot so Armani Jeans, Armani Exchange in blagovna znamka za opremo doma Armani/Casa. Leta 2011 je v središču Milana odprl ogromen kompleks, ki zaseda celoten mestni blok – tam se poleg izdelkov vseh linij prodajajo še čokolada, rože, nakit in kozmetika, objekt pa vključuje tudi nočni klub in luksuzni hotel.

Kot velik ljubitelj športa je Armani leta 2008 kupil Olimpio Milano, najuspešnejši italijanski košarkarski klub. Nato je ustvaril športno linijo EA7, navdihnjeno z dresom ukrajinskega nogometaša Andrija Ševčenka, nekdanjega napadalca AC Milana. Na podlagi tega videza je oblikoval tudi uniforme italijanske reprezentance za olimpijske igre v Londonu (2012), Riu (2016) in Tokiu (2020).
Njegov vpliv v svetu mode močno prisoten še danes
Armanijev vpliv v svetu mode je močno prisoten še danes: brezčasna natančnost njegovega krojenja je ustvarila vse večji trg rabljenih kosov, povpraševanje po njegovih zgodnjih dizajnih pa narašča. Njegovi ženski hlačni kostimi, ki so pomenili prefinjeno in močno alternativo klasičnim oblačilom za delo in formalne priložnosti, so še vedno priljubljeni med zvezdnicami – denimo Cate Blanchett, ki je za ogled Wimbledona leta 2025 izbrala svileni dvodelni kostim Armani.
Med številnimi priznanji, ki jih je prejel, sta tudi naziv Vitez velikega križa reda za zasluge Italijanske republike leta 2021, eno najvišjih državnih odlikovanj, in nagrada za življenjsko delo ameriškega sveta modnih oblikovalcev (CFDA). Leta 2002 je bil imenovan za ambasadorja dobre volje Visokega komisariata ZN za begunce (UNHCR).
Kakšno je tvoje mnenje o tem?
Sodeluj v razpravi ali preberi komentarje